Jump to content
Sign in to follow this  
Rackhamelroig

Problema con el Track IR y Windows 10 Resuelto

Recommended Posts

Hola Compañeros!

Hace poco me cambie de sistema operativo y instale la nueva versión de Windows 10.

Después de reinstalarlo todo de nuevo, me encontré que todo va perfectamente, incluso con más rendimiento que antes, excepto que el Track IR dejó de funcionar en el Prepar3D 2.5.

Cuando accedía al simulador y movía la cabeza, este no respondía.

Busque una solución en los foros, y encontré la siguiente información de la misma empresa fabricante del Track IR. Realice los pasos que se indican y todo quedo solventado.

Deseo compartir con ustedes esta información por si alguien tiene el mismo problema, pueda resolverlo. Igualmente quedo a disposición de quien me necesite para ayudarle.

Buenos vuelos.

by Torbjoern » Sat Aug 08, 2015 6:39 am

Dear all, 

going through the forum, and I couldn't find a solution on how to fix the issue that TrackIR was working, but not recognized in Prepar3D 2.5 (w/ fixpack to 1.2946)

The issue with TrackIR itself running in Win10, is solved by following Xzans brilliant solution, but in order to get Prepar3D to recognize TrackIR you'll have to install the FSX SDKs bundled in the installation. 

Easiest way is to follow the guide from that PMDG uses for their software as shown below:
(ps: your folders might not be exactly the same as shown here, but the installation files should be easy to find)

1) Navigate to this folder:
<P3D root folder>\redist\FSX-RTM\lib

2) Run the SimConnect.msi installer file inside the folder.

3) Navigate to this folder:
<P3D root folder>\redist\FSX-SP1\lib

4) Run the SimConnect.msi installer file inside the folder.

5) Navigate to this folder:
<P3D root folder>\redist\FSX-SP2-XPACK\lib

5) Run the SimConnect.msi installer file inside the folder.

This works for TrackIR, ASN, PMDG +++ 

Sincerely

Torbjoern
  • Like 1